Lyžování, ač nejatraktivnější v historii, prý neroste

0
292
Foto: Trisanna magazine

Nakolik byste souhlasili s následujícím popisem?

„Lyžování to dřív mívalo těžké. V branži se netočilo moc peněz a tak bylo málo investic, málo vleků, fronty na ně se stály v poválečných letech nejdelší v historii. Sjezdovky se neupravovaly, byly prudké, plné kamení, vázání bylo primitivní a působilo mnoho zranění.

Jenže přestože je dnes všechno od výbavy přes vleky, úpravu tratí atd. nesrovnatelně dokonalejší, výuka lyžování je mnohem snazší a zábavnější, a fronty často ani nestojí za řeč, nedokážeme přivádět na svahy nové lidi. Lyžování neroste; spíš se zdá, že navzdory zvyšující se atraktivitě tohoto sportu lyžařů ubývá.“

Nic, s čím nesouhlasit, říkáte?

Taková je dnes zkrátka doba?

Půvabné na věci je, že takový text byl publikován před víc než 40 lety, v říjnovém SKI USA 1974.

ski7410

A protože vím, že nejsem sám, kdo si libuje v těchto rychlonávštěvách strojem času, ze stejného čísla vybírám pár dobových inzerátů ilustrujících, jak branže v roce 1974 vypadala.

Pan Pepi Fischer si tehdy za svými výrobky stál, doslova. Lze přijít na ještě upřímnější verzi reklamy? Byl to kanón;

SKI USA 1974 5

Vázání bylo sice hranatější, ale uvnitř stejné jako dnes. Bezpochyby ale trvanlivější – tehdy;

SKI USA 1974 6

Prakticky to samé lze napsat o dobových autech;

SKI USA 1974 7

A lyžařská móda? Bezpochyby víc sexy než dnes;

SKI USA 1974 8

SKI USA 1974 9

A ať je obrázek doby úplnější, dobový #1 Billboard hit od Diamantového kovboje Glena Campbella: The Rhinestone Cowboy, RIP;

Těžké nebýt staromilec.

Tom

Sdílejte
Předchozí článekLoga horských středisek: Slovensko O-Ž
Další článekHřebík co kouká, dostane kladivem
Tom Řepík
Zakladatel a šéfredaktor projektu SNOWbiz, dlouholetý autor magazínu SNOW, organizátor prvního testu běžek v ČR, NORDIC skitestu. Lyžař-srdcař milující stromy, western a Ameriku 20. století. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.