Kdy má horské středisko rozeslat poodjezdovou emailingovou kampaň

Screen: Priceline.com

Odeslat děkovný email dovolenkářům poté, co ze svého pobytu odjedou, se stává čím dál efektivnějším marketingovým zvykem. Horská střediska to dobře ví. V čem si ale jistá nejsou – kolik dní po odjezdu hosta mají počkat, aby email (mj. se žádostí o zpětnou vazbu) s největší pravděpodobností otevřel?

VR marketing zanalyzoval zhruba 60 poodjezdových emailingových kampaní za poslední dva roky, rozeslaných dohromady 300 tisícům příjemců.

Míra otevření jejich emailingu je v grafu roztřízena podle počtu dní po odjezdu hosta, kdy byl email odeslán.

Mira otevreni poodjezdoveho emailingu

Po méně než 40 % poměru otevření pošty odeslané den po odjezdu bude mít email poslaný o další den později v řeči této statistiky o téměř 20 % vyšší šanci, že bude otevřen.

Posléze míra otevření opět mírně klesá (dny 3 až 5), šestý a sedmý den vykazuje hodnotu otevření dokonce horší, než den 1 – příjemce už v hlavě řeší svůj aktuální nebo budoucí život víc, než týden starý pobyt.

Ačkoli graf sugestivně naznačuje 2 dny čekání coby nejlepší taktiku s 3 až 5 denním čekáním coby stále dobrou strategií, osobně doporučuju střediskům nepřejímat dogmaticky žádný podobný údaj coby bernou minci, ale otestovat si své výsledky na vlastním publiku.

Současně však rozpětí 2 až 5 dní považuju za rozumné pásmo pro tento typ marketingu; den po odjezdu je příliš spěšný, týdenní prodleva naopak neprakticky dlouhá.

Nicméně univerzálně platný vzkaz, jenž by zde neměl být přehlédnut, zní: opravdu záleží na tom, když si středisko nalezne optimální rozesílací lhůty pro své publikum.

Jak graf naznačuje, pouhý den může znamenat i 20% rozdíl v míře otevření.

Převedeno do kvantitativních poměrů tuzemských areálů, mluvíme o desítkách, možná stovkách zpráv adresně zaslaných platícím hostům, které mohou, ale nemusí být přečteny.

Sdílejte
Předchozí článekHřebík co kouká, dostane kladivem
Další článekNový Ikon Pass je tu. Stand up for the Champions
Tom Řepík
Zakladatel a šéfredaktor projektu SNOWbiz, dlouholetý autor magazínu SNOW, organizátor prvního testu běžek v ČR, NORDIC skitestu. Lyžař-srdcař milující stromy, western a Ameriku 20. století. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.