Domů Noví lyžaři

Noví lyžaři

Jakou barvu má budoucnost lyžování?

Snad každý dodavatel zainteresovaný v lyžařské branži souhlasí, že sport potřebuje rozšířit svou základnu a přitáhnout nové spotřebitele. Pokud to má znamenat víc, než...

Zpátky ke kořenům? Kéž by

Američany považuju za cokoli, jen ne konzervativní národ. Umírněnost je něčím, co neumějí snad odjakživa. Vezměme třeba velikost jejich bydlení. V 50. letech měl typický...

Jak ovlivňuje změna hodnocení NPS pravděpodobnost návratu zákazníka do horského střediska?

Net Promoter Score je v marketingové branži standardizovaná metodologie vyjadřující míru loajality zákazníků. Ti známkují službu/produkt na stupnici od nejhorší 1 do nejlepší 10. V...

Staří držáci opouští lyžování, mladí je nenahrazují. Co s tím?

Skiresorty na celém světě sní svůj sen o postarších, movitých zákaznících, co mají čas a zdroje lyžovat, kolik jen ustojí. Realita je zatím taková,...

Socialismus v Americe? Lyžování za babku!

V Coloradu, nejdražším lyžařském státě Ameriky s vailskými a aspenskými skipasy s trojcifernou cenovkou, bude možné lyžovat za kýžený jeden dolar za den. Tamní noviny Steamboat...

Pokud lidi ve všední dny nelyžují, protože musí být v práci…

...co kdyby přesto odjeli na hory lyžovat - a pracovat? Součástí mého polonevolnického socialistického dětství byla každých pět let spartakiáda. Nijak extra si tu dobu...

Psychologie motivace

Nad následujícím videem by se mohli zamyslet provozovatelé horských středisek, snažící se o vyšší a/nebo kvalitnější návštěvnost. A položit si otázku: Jakou podobně mazanou...

Proč lyžařů nepřibývá? Sklenice zpola plná 4/4

Za jeden z hlavních taktických přešlapů považuju, že obor chybně komunikuje s nelyžaři jako s lidmi, kteří už mají touhu naučit se lyžovat a...

Proč lyžařů nepřibývá? Časy se mění 3/4

Žádná jiná demografická skupina nemíchá kartami odvětví tak horlivě, jako už zmínění mileniálové. Enormně socializující generace, kamarádi jsou u většiny z nich na prvním místě...

Proč lyžařů nepřibývá? Nový sok: e-lyžování 2/4

Odlákat současné nejmladší generace od stagnujícího životního stylu je stále náročnějším úkolem, a jak budou stárnout, bude to jen těžší. Soudobé americké socdemografické studie prozrazují,...

Proč lyžařů nepřibývá? Mohlo by být i hůř 1/4

Tvrdá data nelžou: lyžařů na světě nepřibývá už od dob císaře Franze Klammera, dobrých čtyřicet let. A čím dál rychleji začínají svahy opouštět. Přitom během...

Nejen špička pyramidy

Nejednou jsem tu zmiňoval současný silný trend videoprodukce skiresortů – představování reálných osobností, typicky rezidentů středisek a/nebo oblast reprezentujících závoďáků. Sledovat jejich netuctové příběhy zkoncentrované do...

Horská branže se učí cílit na ženy a cizince 2/2

Tradiční rodiny s dětmi a ženy však nejsou jedinými cílovými skupinami, na něž by měl moderní marketing novodobého horského střediska mířit. Jednou z u nás...

Horská branže se učí cílit na ženy a cizince 1/2

Dámská populace rozhoduje o utrácení stále většího dílu tržeb v řadě odvětví, horský byznys nevyjímaje. Podobně sílí nákupní vliv etnických minorit, demografického segmentu s...

Video, které by měl vidět (a mít ambici napodobit) každý střediskový markeťák

Po mém soudu jedno z nejlepších promo videí horské branže. Nepřekvapivě extrémně jednoduchý, supersilný vzkaz o tom, že užít si lyžování není jen výsadou už...

Cenové strategie resortů

V marketingové teorii existuje optimální cena pro každý produkt, v každém jednotlivém čase. Tedy i pro skipasy. Složitějším úkolem je dokázat takovou perfektní cenovku...

Verbování nových duší

Nejde o lehkou ani kdovíjak fascinující misi. Přesto, bez aktivního vytváření nových zákazníků se lyžování neuzdraví. Už nepěkně dlouho branži znepokojují součty aktivně sjíždějících. V...

Zima bude plná sněhu! (Možná ne)

Kančímu tuku, jelení srsti, jeřabinám a kdovíčemu ještě navzdory - máme za sebou zimu, jakou mladí nepoznali. Dřív narození pár podobných možná vzpomenou. A...

Starý vs. nový svět

Skiareály jsou nuceny přehodnocovat a inovovat své marketingové nástroje ve snaze pozvednout návštěvnost – na svých webových stránkách i u pokladen. Těžko si představit lyžařský...

(Co když) Lepší už to nebude?

Taky se jako většina lidí domníváte, že současná ekonomická krize „nějak“ odezní a všechno se vrátí zas tam, kde to bývalo? Neodezní. Nevrátí. K neuvěření....