Nový trend horskostřediskových webkamer?

0
557
Foto: Arapahoe Basin, Vail Resorts

Přijde mi vzrušující zkoušet v reálném čase hádat budoucnost a vsázet si na ni. Znám to dobře z tradingu; pokud ale chci, dokážu podobné výzvy najít i v lyžařském marketingu. Chytrákem s výhodou zpětného pohledu dokáže být kdekdo. Zveřejnit však svůj názor ohledně budoucího a zůstat si za ním stát? Jakoby se naráz všichni někam vytratili.

Vermontský Killington v Nové Anglii je zapsaný do historie branže už přinejmenším jednou: v roce 1963 tu spustili první sněhová děla na světě, před víc než půlstoletím. Před nedávnem přišli killingtonští opět na cosi průkopnického, o čem se domnívám, že má potenciál stát se novým standardem lyžařského marketingu.

Jde o podzimní záběry webkamer z období před prvními mrazy, než je možné spustit zasněžování. V tom čase kamery typicky nabízejí pohledy na okrové stráně, přicukrované nanejvýš trochou námrazy. Ze striktně marketingového hlediska jde o medvědí službu resortu; něco jako kdyby obchod inzeroval své prázdné sklady.

Doposud každý skiresort kdekoli na severní polokouli vysílal podzimní záběry v lyžaře frustrujících hnědých odstínech. Předloni přišel Killington s něčím, co podle mého už v příštích letech může inspirovat další střediska, a do dalších několika let tu můžeme mít vychytaný trend ve vysílání horských webkamer. (Nebo taky ne, známe to.)

Jde o následující.

Když jste si chtěli prohlídnout listopadovou webkameru killingtonského svěťákového svahu Superstar, namísto bezsněhového živého záběru jste na jejich webu našli v okně kamery toto:

killingtoncam1

Pokud jste na záběr klikli (což udělá významná většina prvonávštěvníků, které nečekaný snapshot překvapí), spustilo se kraťoučké 15-vteřinové promo video svérázným humorem naznačující, že killingtonští se chystají zasněžovat:

Poté, co video doběhlo, anebo pokud jste klikli na příkaz přeskočit inzerát vpravo nahoře, dostali jste reálný podzimní obrázek killingtonských strání:

killingtoncam2

Pozor dávající vailský marketing začal okamžitě testovat ze stejného nápadu potenciálně obchodnicky produktivnější varianty. Na snapshotu webkamery jeho tehdy čerstvě převzatého koncernového střediska Park City se ve stejné době objevila podobná situace:

parkcity1

Když jste na obrázek klikli, namísto videa jste byli přeneseni na stránky předprodejů skipasů a pobytových rezervací. Tedy něčeho, co na rozdíl od killingtonského videa má potenciál produkovat okamžité tržby a lze efektivně webanalyticky měřit.

Při kliknutí na příkaz Přeskoč inzerát se objevil regulérní záběr webkamery na resort beze sněhu:

parkcity2

Webkamery resortů produkují přirozený a velmi silný příliv návštěvnosti ze své definice, a jejich pageview čísla právě před sezónou začínají raketově stoupat. Je-li vysílaným záběrem stále holý areál, de facto jde o vlastní negativní reklamu střediska; násobně škodící, existuje-li v okolí sněhovější konkurence. Jakýkoli obsah z dvou vypozorovaných výše (nové modifikace se nejspíš vyrojí v bezpočtu) se jeví být obchodnicky logičtějším, než ukazování prázdných polic regálů.

Osobně tuším, že výše popsané může být prvopočátkem nového regulérního trendu marketingu branže. Bude zajímavé oprášit tento text za několik let a zkonfrontovat s tím, co budou podzimní webkamery středisek vysílat v éře 2020+.