O projektu

SNOWbiz – časopis pro profesionály spojené sněhem

Pravidelná příloha časopisu SNOW nahlíží do prostředí horského byznysu a profesí, které s odvětvím střediskových provozů úzce souvisí. Logicky tak oslovuje zejména všechny oborové insidery a profesionály.

Příloha SNOWbiz – která je v rámci jednoho svazku ohraničena jako samostatný časopis – je koncipována sice odborně, ale čtivě a s přesahem k zájmům tradičního čtenáře SNOW. Její obsah se věnuje všem myslitelným dodavatelským tématům horského odvětví, od provozu lyžařských středisek přes marketing, lidské zdroje, legislativu po služby a obchod. Pravidelně se objevují inspirativní tipy ze zahraničí i vhledy do zákulisí horského byznysu domácího.

Kvalita obsahu, za kterým stojí v pozici šéfredaktora letitý autor magazínu SNOW a znalec oboru Tom Řepík, je prvním požadavkem a zároveň i – jak doufáme – zásadní motivací pro zájem o časopis ze strany všech zainteresovaných. Tom své poznatky a informace filtruje a formuluje jak pro potřeby profesionálů a insiderů (SNOWbiz), tak i běžných čtenářů v rámci jeho pokračujícího autorského angažmá v mateřském SNOW.

Právě unikátní synergie uznávaného hobby časopisu SNOW a odborné přílohy SNOWbiz je pro tvůrce a vydavatele novou výzvou. Součástí této synergie je i významné rozšíření distribuce s cílem oslovovat všechny profesionály v horském a lyžařském byznysu. Na souběžně vysílající webové verzi projektu SNOWbiz.cz jsou publikovány oborové aktuality a je k nalezení strukturovaný archiv textů s možností odborně diskutovat pod každým z nich.

Obsah publikovaných čísel:

„S výhodou zpětného pohledu, střediska měla další fázi vývoje předpokládat. Některá to dokázala, jiná ne. Nebyla to ani komunikace skiareálů směrem k lidem, anebo lidí směrem k jiným lidem, co přistihlo střediskové marketéry s kalhotama dole. Byla to nikdy dřív neexistující schopnost běžných lidí promlouvat ke střediskovým brandům. Naráz bylo snadné komunikovat s ústředím Špindlu, Zermattu nebo Aspenu podobně jako s Lojzou Slunéčků odvedle. Sociální média už nebyla výlučným marketingovým nástrojem, za což je střediska mylně považovala a mnohá považují dál. Rodila se podoba zákaznického servisu nikdy předtím v našem odvětví nevídaného. Ani v žádném jiném.“
SNOWbiz 103 #144

„Na první pohled jde o třeskutě jednoduchý recept: vezměte vodu, smíchejte s trochou vzduchu, dejte zmrazit a vrhněte do vzduchu – máte sníh. V reálném světě je ale k nevíře, jak komplikovaný tenhle triviální recept může být. Na trhu jsou v nabídce desítky typů zasněžovacích děl, každý určený pro specifické podmínky a použití. A to jsou sněžná děla pouze koncovou částí nekrátkého zasněžovacího potravinového řetězce, napojeného na různé hydranty, potrubí, čerpadla, kompresory, chladicí věže, nosné konstrukce a další. Umístěte vše zmíněné do přírodních proměnných v podobě horského terénu, kolísajících teplot a vlhkosti, větru, lidského (pracovního) elementu, přidejte přinejmenším jednu proměnnou nepřírodní, o to víc však omezující (limitovaný rozpočet) – a hned dostanete komplexní hlavolam k prakticky nepřetržitému řešení.“
SNOWbiz 105 #174

„Nezáleží na tom, jak je horské středisko velké, ani kde leží. V určité fázi sezóny se manažer téměř každého přistihne zírat na osiřelé svahy a točící se prázdné lanovky s jen občasnými osamocenými pasažéry v jejich křeslech. Přemýšlí, jak přilákat zákazníky. Posuzuje přes týden provoz omezit na páteřní lanovky. Nijak zvlášť mu nepomáhá, že uprostřed týdne sjezdovky historicky běžně zejí prázdnotou, ani že poslední víkendy se možná návštěvnicky povedly; liduprázdný areál v plném provozu vždy znamená ztrátu peněz, vydělaných právě během oněch povedených víkendů. Jenže když manažer v týdnu provoz zavře, ozvou se sezónkáři a na internetu na středisku nenechají nitě suché.“
SNOWbiz 107 #188

„Kontrola nakládání se sněhovým povrchem je novým módním tématem oboru. Zahrnuje nejen výrobu sněhu, nýbrž i jeho přesuny a úschovu či výstavbu a tvarování sněhových objektů. Sněhová nadprodukce nebo chybné rozmístění sněhu mohou poznamenat ekonomické zájmy skiareálu podobně negativně jako silvestrovská obleva. Efektivní sněhový management dovolí středisku otevřít dříve, zůstat v provozu déle a současně šetřit peníze. Jednou z nejnovějších cest, jak maximalizovat sněhový potenciál horských resortů, je na systému GPS založená metodika kontroly sněhového povrchu. Tato technologie umožňuje rolbařům i manažerům středisek precizně pracovat s výškou sněhové pokrývky v kterémkoli místě areálu a odstraňuje tak z jejich práce většinu odhadů a věštění. Středisko tím ušetří za nadbytečné rolbování, zasněžování i pracovní sílu.“
SNOWbiz 108 #168

„Návratnost? Rychlá. Nejčastěji rok, nebo spíše sezonu, protože jde samozřejmě o sezónní záležitost. Ve velkých střediscích s již připravenou infrastrukturou je většinou ještě rychlejší. Koloběžky s sebou při větších počtech samozřejmě přinášejí i další náklady. Například skladovat a obsluhovat 150 koloběžek již není úplně legrace. Třeba na Lipně při zdvojnásobení počtu koloběžek museli přistavět garáž, pořídit další dodávku a zaměstnat další personál, ale koloběžky jim tam jezdí v opravdu velkých počtech a i s takovými investicemi jde o hodně profitabilní byznys. Pokud tedy máte již při rozjetí půjčovny k dispozici personál, lanovku a místo, kde koloběžky uskladnit, je to téměř optimální stav a návratnost je v takovém případě skutečně rychlá.“
SNOWbiz 109 #142