One Way zbankrotoval

Source: Facebook

Finská společnost One Way Sport Oy, proslulá svými jasně žlutými lyžařskými produkty a sponzorstvím špičkových lyžařů jako Dario Cologna nebo Charlotte Kalla, vyhlásila v březnu v tichosti úpadek.

Zjištění zveřejnil koncem dubna největší finský online deník o podnikání v zemi, Taloussanomat.

One Way, založená v roce 2004 Němcem Andreasem Bennertem a sídlící ve finském Vantaa, v oboru relativně rapidně rostla a po svých proslulých holích brzy přidala do sortimentu lyže, boty, sluneční brýle a kolečkové lyže.

Ultralehké černožluté hole One Way byly volbou mnoha světových hvězd světa běžeckého lyžování a biatlonu, včetně Francouze Martina Fourcada nebo Američanek Jesse Diggins a Kikkan Randall, nedávných olympijských vítězek z týmového sprintu.

Až do roku 2014 si firma podle finančních výkazů vedla slušně s ročním obratem okolo € 12 mio. Trable značce způsobil pokles hodnoty rublu; Rusko bylo pro One Way jedním ze strategických trhů. Od té doby měla firma stále větší potíže.

Největším věřitelem One Way je dánská banka Nordea s pohledávkou přes € 2 mio. Finský distributor brandu Fischer, Patrol Oy, který už v minulosti One Way žaloval za plagiátorství používané barevné kombinace, podle švédského lyžařského serveru Sweski.com koupil ochrannou známku a práva duševního vlastnictví ke značce One Way. K osudu smluv sponzorovaných sportovců se nikdo oficiálně nevyjádřil, stejně tak společnost nejspíš nekontaktovala své distributory v jednotlivých zemích.

„Myslím si, že je to tam vzhůru nohama,“ citují skandinávské deníky nejmenovaný oborový zdroj. „Mylím, že značku OW nyní budou distribuovat nanejvýš ve Finsku, případně ještě u skandinávských sousedů. Neřekl bych, že zahraniční dovozci dostali od firmy jakékoli vyrozumění. Ředitelství ve Finsku bude zlikvidováno podle obvyklých procedur, jelikož distributor Patrol Oy koupil pouze náležitosti k brandu, žádná fyzická aktiva.“

Sdílejte
Předchozí článekHřebík co kouká, dostane kladivem
Další článekLyžování, ač nejatraktivnější v historii, prý neroste
Tom Řepík
Zakladatel a šéfredaktor projektu SNOWbiz, dlouholetý autor magazínu SNOW, organizátor prvního testu běžek v ČR, NORDIC skitestu. Lyžař-srdcař milující stromy, western a Ameriku 20. století. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.