Co z toho bude zákazník mít, když přijde zrovna k vám?

Image: Start Hause Truckee

Že většina rekreačních lyžařů sjíždí svahy v nevhodných (mj. obvykle příliš velkých) lyžařských botách, je známou věcí a hrachem roky házeným na zeď materiálovými redaktory lyžařských magazínů.

Ono to pro typického laika není žádný med, vyrazit si kupovat lyžáky a odnést si ty správné. Pohříchu tolik obchodů, dušených bídným obratem, hledí vnutit to, co mají na skladě, bez ohledu na vhodnost pro danou nohu.

Žádný div, že civilní lyžaři bývají frustrovaní, cyničtí a skoro se až děsí situace, kdy jim odjedou stávající boty do té míry, že budou nuceni opět podstupovat martyrium shánění a zkoušení nových. A znovu odolávat tomu neviditelnému psychologickému tlaku prodavačů, hypnotizujících je svým „vem si tyhle, zaplať a zmiz.“

Tak mě napadlo, kolik asi tuzemských obchodů, namísto tupé reklamní masírky licoměrně vlezlých inzerátů, vyprodukovalo něco podobného, jako kalifornský Start Haus v Truckee, nefalšovaných Starých Splavech Ameriky.

Sérii takto nepovrchních, informativních, výukově propagačních videí, v nichž demonstrují (nikoli jen planě slibují a/nebo předstírají), jak problematice lyžařského obutí rozumí, jak její důležitost vnímají – a jenom naznačují, co z toho budou zákazníci mít, když zavítají k nim.

Aniž by cokoli zkoušeli výslovně prodávat.

(Následující videosérie Start Hausu z Truckee adresuje problém pořízení si vhodných sjezdařských bot; totožný princip zákaznické přívětivosti lze pochopitelně aplikovat na naprosto každý další druh sortimentu zboží i služeb v kterémkoliv odvětví.)

Sdílejte
Předchozí článekPro včasnou zimu
Další článekObsah střediskového POV videomarketingu: příběh nad efekt
Tom Řepík
Zakladatel a šéfredaktor projektu SNOWbiz, dlouholetý autor magazínu SNOW, organizátor prvního testu běžek v ČR, NORDIC skitestu. Lyžař-srdcař milující stromy, western a Ameriku 20. století. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.