Už 16 let. A dál stejně čerstvý Déjà vu mráz po zádech

0
128
Image: New York Times

Stěží si vybavím, co jsem dělal před týdnem, ale na to tehdejší úterní odpoledne těžko do smrti zapomenu.

Bylo podobně jasně a slunečno, jako se den vybarvil o pár hodin později v US. Někdy dopoledne jsem šel do lesa běhat, vrátil se kolem poledního – komfortně na otevření trhů kolem 14té hodiny našeho času.

Tuzemský internet tehdy byl víceméně pořád v plínách, na současné poměry pomalé a drahé bezdrátové připojení – pokud moc často nepadalo – bylo tím, co jsme tehdy považovali za vrchol nám dostupných technologií. Standardně jsem před otevřením trhů zapínal na TV monitorech přes Astru přijímané CNBC, CNN a Bloomberg, jež do velké míry suplovaly dnešní internetový dez/informační přetlak.

Stejně i v ono úterý. Na CNBC panovalo typické líné ráno, David Faber a Joe Kernen tlachali o pitomostech – zrovna byli zaneprázdněni moderátorovým účesem. Nic nového. Na ticker tapu běhala dominantně převládající zelená barva rostoucích akciových titulů.

Zanedlouho jsem přepnul zvuk na CNN, která se zdála být informovanější a měla pořád nějaké očité svědky ve vysílání. Když se na ten záznam vysílání dívám, vybavuju si do detailu nehezky hodně věcí. Stál jsem před obrazovkou hodiny, v nevíře, rozklepanej odshora dolů.

Kusové zprávy jsem dostával online i od svého brokera a přehrával je na své tehdejší obchodnické fórum svým studentům (žádné jiné tuzemské oborové informační kanály tehdy neexistovaly.) Brokerova prvotní informace zněla: „Havárie dopravního letadla v NYC, okamžitě prodej všechny long akcie aerolinek ATM, už tak krvácející segment půjde dlouhodobě drasticky dolů.“

16 let staré, středeční noviny mám pořád schované.

911 NYT papers

MFD 12.9.2001

Sdílejte
Předchozí článekŠmírunk Velkého bratra, anebo?
Další článekPokud lidi ve všední dny nelyžují, protože musí být v práci…
Tom Řepík

Zakladatel a šéfredaktor projektu SNOWbiz, dlouholetý autor magazínu SNOW, organizátor prvního testu běžek v ČR, NORDIC skitestu. Lyžař-srdcař milující stromy, western a Ameriku 20. století. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.