Domů Branding & PR

Branding & PR

Není náhodou největší příležitost horské branže současně svou vlastní velkou konkurencí?

Co když sofistikovaný oborový marketing spadl do pasti výroby FANDŮ lyžování – namísto produkce samotných LYŽAŘŮ? Schválně. Přeneste se časem nějakých patnáct let zpátky -...

Jak stimulovat loajalitu lyžujících srdcařů? Napoví americké profi sporty

V jednom ze starších textů jsem popsal napohled podivnou paralelu, jak se horská branže může marketingově inspirovat od golfové. Dnes se pustím do – opět...

Co z toho bude zákazník mít, když přijde zrovna k vám?

Že většina rekreačních lyžařů sjíždí svahy v nevhodných (mj. obvykle příliš velkých) lyžařských botách, je známou věcí a hrachem roky házeným na zeď materiálovými...

Věci jsou jinak, než se jeví: coververze Abby, Disneylandu či skiareálu

Kdybych si býval mohl vybírat, bez zaváhání bych se narodil o pár dekád dřív do poválečné Ameriky 1945+ jako ten nejpříznačnější babyboomer - a nejspíš by...

Dokud nás smrt nerozdělí

Reklamní videoklipy skiresortů nemusí být nutně dlouhé, přecpané nerealistickými efekty, výjimečnými scenériemi za ještě výjimečnějšího počasí, plné hlučné hudby a slizkých prodavačských žvástů. Nejenže nemusí...

Nejspíš nejlepší náborové video v oboru

Pracovat v lyžařské branži není žádný med, na druhou stranu pro spoustu lidí jde o téměř džob mladistvých snů: lyžování zadarmo, přístup k levné...

Video, které by měl vidět (a mít ambici napodobit) každý střediskový markeťák

Po mém soudu jedno z nejlepších promo videí horské branže. Nepřekvapivě extrémně jednoduchý, supersilný vzkaz o tom, že užít si lyžování není jen výsadou už...

Jak se horská střediska mohou inspirovat Disneyho bublinou

Provozní koncepty Disney parků a typického moderního horského střediska mají mnohem víc společných znaků, než si někdo může myslet. Napálené denní vstupné, žádné hodinové,...

Pět principů jedinečného střediskového videa v jednom balení

Technické zasněžování se zdá být nejen soudobou nezbytností pro přežití bílého sportu, ale má v sobě cosi magického a bezesporu i fotogenického. Video je...

Paradigma střediskového videa: mikropříběhy domorodců, jež jsou denně k potkání na sněhu

Smutně mnoho marketingových klipů horských středisek nepřestává honit primitivní ambici dělat dojem bombastickým vizuálním efektem doprovázeným agresivní, typicky přetaženě hlučnou muzikou. Chvála každé progresivní...

Vaše líné partie nás budou nenávidět

Tímhle obskurním sloganem doprovází tradicionalistické Sun Valley své reklamní vizuály posledních několika let. Inzertní kampaň ikonického horského střediska má zajímavou a poučnou genezi. Už před...

Co když jsou koblihy (a lyžování) příliš levné?

Cena čehokoli se zdá být nesmrtelně vděčným tématem. I koblih. Čtvrt roku po zveřejnění mé provokativní fabulace na téma Wejlské koblihy mi v emailu přistála zábavná konfrontační...

Vědět, ke komu mluvím

Z videoprodukcí vailské marketingové skupiny se učí celý vyspělý lyžařský svět, z dobrých důvodů. Série níže vybraných koncernových promo klipů výstižně demonstruje aktuálně platné...

Rodina, základ státu (a horského byznysu?)

Schválně – přišel vám už někdy na mysl následující paradox? Lyžařský průmysl zhusta sponzoruje nejrůznější sportovní esa, jejichž zviditelnění pak hledí využít při propagaci svého...

Always look on the bright side of life

Rozkošný kousek geniálně jednoduchého – a třeskutě upřímného – marketingu dorazil z orienťácké Mekky těchto dní, švédského O-Ringenu. Kdo není zabedněný, toho velmi znepokojuje, pokud...

Patologie politické korektnosti v lyžování: vyvolávání ďábla

Já sám jsem s lyžemi začal asi tou nejobyčejnější cestou – v mládí jsem se na ně postavil a od té doby jezdím. Nejspíš...

Toto je nejspíš neslavnější skistřediskový slogan na světě. Jak zní ten váš?

Zatímco název a logo má každé tuzemské středisko, svůj slogan zatím málokteré. Polepšit! Nedávno jsme se šéfem jistého skiareálu seděli nad jejich možným novým sloganem,...

Přeslechl snowboarding zvonit svou hranu?

Dodavatelé horské branže po celém světě jsou dlouhodobě znepokojeni klesajícími - v lepším případě nerostoucími – počty aktivních účastníků sněhových sportů. Ve Vail Resorts...

Killingtonský videomarketing: Welcome To Never Growing Up

Pokud snad někdy v životě budu mít sex, videoklipy z Killingtonu si dopřeju po něm místo doutníku. Níže jsem vybral náhled do rohu hojnosti killingtonské...

Red Mountain, Rossland: Nevěřte nám, věřte jim

Neotřelý marketingový risk podstoupili v jednom z mála posledních amerických retro středisek; vsadili na skoro až kaufmanovský sarkasmus tít do vlastních řad. O kanadském Red Mountain jsem...