• Provoz středisek
  • Noví lyžaři
  • Branding & PR
  • E-mail marketing
  • Sociální média
  • Retail & služby
  • Skipasy
  • Ostatní inspirace
Vyhledávání
  • Přihlášení / Registrace
  • Váš profil
  • Kontakt
  • O projektu
SNOWbiz - byznys spojený sněhem SNOWbiz.cz
SNOWbiz - byznys spojený sněhem
  • Provoz středisek
  • Noví lyžaři
  • Branding & PR
  • E-mail marketing
  • Sociální média
  • Retail & služby
  • Skipasy
  • Ostatní inspirace
Domů Branding & PR Jak velké logo?
  • Branding & PR

Jak velké logo?

Od
Tom Řepík
-
3.8.2015
Credits: NSAA

Marketéři se poměrně často zaobírají detailními ohledy, jež zůstávají mimo spontánní vjem laického konzumenta. Mám použít tohle slovo, anebo tohle druhé? Mělo by tohle být modré, nebo spíš do zelena? Je tahle věta nezbytná, anebo ji raději vyhodím? Má to logo být takhle velké, či spíš menší?

Posledně zmíněnou zdánlivou zbytečností se nedávno zabýval kolega z VR webmarketingu. Své pečlivě vybrané testovací publikum požádal, aby si zvolilo, která velikost loga resortu v promo videoklipu jim připadá nejlepší.

Své logo ukáže resort v každém typu svého promo videa; buďto na začátku (tzv. intro), či – povětšinou – na jeho konci (tzv. outro), na pár vteřin času. Přirozeně, středisko může mít své logo ve videu umístěno ve formě jakéhosi vodoznaku v jednom z rohů obrazovky po celou dobu stopáže, to však nebylo předmětem testu.

Zde je typický příklad umístění outro loga: utažský resort Roberta Redforda Sundance a jeho krátká vychloubačka ze 70cm nadílky prašanu z minulého týdne;

Aby udělal test pro respondenty srozumitelný a současně dostatečně jednoduchý na to, aby se jím neodmítali zabývat, použil tři nejběžnější proporce loga – první do výšky tvarované, druhé do délky, a třetí proporčně obdélníkové, zhruba shodné s okraji prohlížeče. Loga pak nabídl v pěti univerzálních velikostech s úkolem, aby si z nich respondent vybral tu nejvhodnější proporci.

Součástí každého z následujících obrázků se sortimentem proporcí logotypů je graf hlasovacích výsledků, pro kterou velikost jaké procento respondentů (z celkových 400+ praktických lyžařů/riderů) se rozhodlo.

#1 Vysoké a krátké logo resortu Deer Valley, UT

aaa1

#2 Dlouhé a nízké logo areálu Killington, VT

aab1

#3 Proporčně vyrovnané logo střediska Mount Bachelor, OR

aac1

Za zajímavé považuju tři věci. Ani jedna z patnácti velikostních verzí nezůstala plonk, každou si lidi vybrali coby podle svého nejlepší. Zadruhé, u každého typu soupeřily mezi sebou dvě dominantně odskočené velikosti. A zatřetí, obecně nejvhodnější v každém formátu se jeví velikost 1/3 obrazovky. Nepřekvapivě.

Jakkoli sám nemám rád dogmatické mustry a pravidlům mívám tendenci se příčit a stavět je na hlavu, v tomto případě mi univerzální vodítko jedné třetiny (pro toho, kdo nějaké potřebuje/chce) dává smysl.

  • TAGY
  • logo
  • marketing
Facebook
Twitter
Google+
Pinterest
WhatsApp
    Předchozí článekIndián, ne šíp
    Další článek88, piano věk
    Tom Řepík
    Tom Řepík
    Zakladatel a šéfredaktor projektu SNOWbiz, dlouholetý autor magazínu SNOW, organizátor prvního testu běžek v ČR, NORDIC skitestu. Lyžař-srdcař milující stromy, western a Ameriku 20. století. Je předním oborovým opinion makerem a průkopníkem zodpovědného marketingu v tuzemské horské branži. Prosazuje udržitelnost jako důležitý PR nástroj; zasazuje se o kultivaci vztahů všech klíčových zájmových skupin v odvětví – turistů, provozovatelů, ochranářů, marketérů, developerů, managementu a legislátorů – a jejich odlišných vlivů na prostředí hor.

    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKYVÍCE OD AUTORA

    Bílé lži: Jak porovnávat horská střediska?

    Patologie politické korektnosti v lyžování: Vyvolávání ďábla

    Kultivace střediskové komunity

    ZANECHAT KOMENTÁŘ Zrušit odpověď

    Přihlásit pro přidání komentáře

    Rubriky

    • Provoz středisek128
    • Noví lyžaři33
    • Branding & PR108
    • E-mail marketing21
    • Sociální média38
    • Retail & služby53
    • Skipasy40
    • Ostatní inspirace131

    Štítky

    amerika architektura bezpečnost biking demografie disney doprava e-mailing ekologie gastro glosy golf historie hotely humor inspirace logo luxus léto materiál nps opening racing reality retail sezónky skipasy slogan snb snowpark snowtubing sníh socmédia sport technika tmr tuzemsko vail video výstavnictví výuka webdesign webkamery whistler zaměstnanci
    SNOWbiz - byznys spojený sněhem
    Kontakt | O projektu | Pravidla diskuze | Podmínky užívání | Inzerce | Media Kit Intl

    Partneři
    Asociace horských středisek ČR     Czech Ski - SLČR     Asociace profesionálních učitelů lyžování     Blog Kovboj.cz     SNOW.cz - web o lyžování     NORDIC - časopis o běžeckém lyžování     Běžky - vše o běžkách na BEZKY.net
    • Přihlášení / Registrace
    • Váš profil
    • Kontakt
    • O projektu
    © SNOWbiz.cz
    Tato stránka používá cookies. Zjistit více.
    Edit with Live CSS
    Save
    Write CSS OR LESS and hit save. CTRL + SPACE for auto-complete.