Domů Retail & služby

Retail & služby

Střediskové prodejny: Držet svou lajnu

Lyžařské obchody nenápadně mizí z ulic měst. To otevírá šance provozovatelům horských středisek. Prodej sportovního zboží není snadným byznysem za žádných okolností; provozovny v horách...

McSki. Are You Lovin’ It?

Kdejakého lyžaře při nějakém tom průjdezdu mekáčským Drive-Thru nejspíš napadlo, jak by asi takový provoz vypadal ve skiareálu, s lyžemi na nohou. Prostě Ski-Thru. Přitom...

Co z toho bude zákazník mít, když přijde zrovna k vám?

Že většina rekreačních lyžařů sjíždí svahy v nevhodných (mj. obvykle příliš velkých) lyžařských botách, je známou věcí a hrachem roky házeným na zeď materiálovými...

Beconta: Sága židovského uprchlíka

Zhruba 90 procent produkce lyžařského materiálu má dnes mezi sebe rozděleno několik nadnárodních korporací s vlastními distribučními filiálkami v jednotlivých zemích. Během poválečných dekád...

Pohled do historie oborového výstavnictví: Z fabriky k lyžařům

Krátce po skončení druhé světové války se podruhé narodilo lyžování – tentokrát už jako regulérní průmyslové odvětví. Výrobci vybavení se v novém světě učili...

Rentálové koloběžky: Nakopni to z kopce

O čerstvých trendech vybavení horskostřediskových půjčoven jsem si povídal s Janem Vláškem, tuzemským dovozcem legendárního finského brandu Kickbike, průkopníka v oblasti sportovních koloběžek. Nebudu, Honzo,...

U Adolfa jí slavní: Adolph’s restaurant, Park City, UT, USA

Jsou vzácné jak drahokam v blátě, přesto jsou: zavedené podniky, kde nezávisle na časech a poměrech mají pořád plno. Jedním z takových je ikonický...

Made in UA

Východní Evropa si dlouhodobě upevňuje svou pozici globálního výrobce lyží. Z posledních ucelených výstupů Evropského statistického úřadu Eurostat (za rok 2016) vyplývá, že státy EU...

Swix Sport Group přejmenována na BRAV

Jedna z nejvýznamnějších dodavatelských společností v oblasti klasických lyžařských sportů, v Norsku sídlící globální Swix Sport Group, prochází proměnou korporátní identity. Nově se bude...

One Way zbankrotoval

Finská společnost One Way Sport Oy, proslulá svými jasně žlutými lyžařskými produkty a sponzorstvím špičkových lyžařů jako Dario Cologna nebo Charlotte Kalla, vyhlásila v...

Jak ovlivňuje změna hodnocení NPS pravděpodobnost návratu zákazníka do horského střediska?

Net Promoter Score je v marketingové branži standardizovaná metodologie vyjadřující míru loajality zákazníků. Ti známkují službu/produkt na stupnici od nejhorší 1 do nejlepší 10. V...

Do banky na lyžích

V rámci partnerství se slavným skiresortem Whistler-Blackcomb nechala kanadská banka CIBC vytáhnout přes 2,5 metru vysoký a přes 2 tuny vážící bankomat na střediskový...

Nekrolog magazínu Skiing

Kultovní americký magazín Skiing je po smrti. Odešel letos na jaře v 69 letech po dlouhé těžké nemoci a prožil pozoruhodný život. Časopis založil v...

Gastro trendy horských středisek: Bon Appétit!

Tomu říkám požehnání v přestrojení: vinou krize si gastro branže utahuje šrouby. V horských resortech se tak začíná jíst rychleji, zdravěji a výběrověji. Dokonce i...

Existuje korelace mezi počtem hvězdiček hotelu a počtem fandů jeho facebookové prezentace?

Existuje. A jak vyšitá. Ačkoli se branže cestovního ruchu snaží klasifikovat úroveň služeb - v tomto ohledu ubytovacích služeb – v různých formátech, počet hotelových...

Na rozdíl od skipasů, když jde o jídlo, zákazník má alternativu. Může si přinést...

Povážlivě dost lyžařů chápe stravování se ve skiareálech jako nutné zlo; vesměs pesimisticky očekávají předražené, mizerné jídlo. Takovou tu nevábně přepálenou klobásu za stovku...

Horské reality v nové realitě

Ceny nemovitostí v amerických horských střediscích se vrátily na zem a branži začíná zajímat, co zákazníci opravdu chtějí. Spekulanti přetápějící pod kotlem nepřetržitého dvouciferného růstu...

Christmas is over and Business is Business: válka o dolary z provizí ubytovatelů

Rozhodně ne nezajímavá strkanice o peníze, o něž jde už v první řadě, začíná být čím dál patrnější v branži cestovního ruchu. Poměry v tomto...

Umělé lyžařské vesnice #2: Se vším se počítá

Doslova obscénní touha firmy mít všechno pod kontrolou začíná už nad plány vesnice, a tyto plány vycházejí z čísel. Intrawest nejdříve zkoumá demografickou strukturu...

Umělé lyžařské vesnice #1: Vrtí v nich ocas psem?

Zimní resorty vidí rády návštěvníky, kteří mají sebe na svazích plně pod kontrolou. Ne už tolik poté, co si lyže či snowboardy odepnou. Prostranství před...