Domů Retail & služby

Retail & služby

Střediskové gastro: Jsme, co jíme

Newyorský Bristol Mountain má ambici stát se nejnutričnějším skiresortem světa. Dlouhý střediskový slogan „inspirovat generace užít si zdravý, aktivní životní styl v přírodním prostředí“ zavání...

Hlídání dětí v horských resortech

Hodinka dvě volna je všechno, co zaneprázdnění rodiče mohou potřebovat, aby si odpočinuli a znovuzapálili svou pozvolna ztrácenou vášeň pro sníh. „Mnoho rodičů mívá pocit,...

Rentálové koloběžky: Nakopni to z kopce

O čerstvých trendech vybavení horskostřediskových půjčoven jsem si povídal s Janem Vláškem, tuzemským dovozcem legendárního finského brandu Kickbike, průkopníka v oblasti sportovních koloběžek. Nebudu, Honzo,...

Oborové výstavnictví: Škatulata, hejbejte se

Neustále se měnící poměry na trhu lyžařského průmyslu se odráží na termínech, místech konání i samotných podobách oborových výstav. Na předloňském veletrhu SIA Snow Show...

NORDIC Skitest 2019: Nemazací běžky. Mýtus, anebo?

Během ledna nám značky dodaly své modely lyží určené do redakčního NORDIC Skitestu a od té doby nebylo týdne, kdy bychom se s lyžemi...

Backcountry materiál: Lyžování nadivoko

Další, kdoví už kolikátá sněhová sezóna na stejných tratích, poskytujících opakovaný typ zážitku, a čím dál míň vzruchu? Možná nadešel čas odhodlat se odbočit...

O testování běžeckých lyží

Osobně jsem se naučil téměř každou svou vyjížďku na libovolném typu lyží považovat za testovací seanci; ač zdánlivě bezdůvodnou. Prakticky to obnáší „jen“ zůstávat...

Nový běžkařský materiál 2019: Nakarbonováno!

Nové modely, nové barvy a grafika, i nový technologický vývoj vstupují na scénu běžkařského vybavení každou sezónu; letošní nemůže být výjimkou. Bylo by nejspíš nemožné...

Střediskové prodejny: Držet svou lajnu

Lyžařské obchody nenápadně mizí z ulic měst. To otevírá šance provozovatelům horských středisek. Prodej sportovního zboží není snadným byznysem za žádných okolností; provozovny v horách...

Co z toho bude zákazník mít, když přijde zrovna k vám?

Že většina rekreačních lyžařů sjíždí svahy v nevhodných (mj. obvykle příliš velkých) lyžařských botách, je známou věcí a hrachem roky házeným na zeď materiálovými...

Proslulá značka lyží Kästle přesunuje jádro výroby do Česka

Lyžařská legenda Kästle zřizuje svou hlavní výrobní a vývojovou bázi u sesterské společnosti SPORTEN v Novém Městě na Moravě. Díky tomu pro nadcházející zimní...

Gastro trendy horských středisek: Bon Appétit!

Tomu říkám požehnání v přestrojení: vinou krize si gastro branže utahuje šrouby. V horských resortech se tak začíná jíst rychleji, zdravěji a výběrověji. Dokonce i...

McSki. Are You Lovin’ It?

Kdejakého lyžaře při nějakém tom průjdezdu mekáčským Drive-Thru nejspíš napadlo, jak by asi takový provoz vypadal ve skiareálu, s lyžemi na nohou. Prostě Ski-Thru. Přitom...

Beconta: Sága židovského uprchlíka

Zhruba 90 procent produkce lyžařského materiálu má dnes mezi sebe rozděleno několik nadnárodních korporací s vlastními distribučními filiálkami v jednotlivých zemích. Během poválečných dekád...

Pohled do historie oborového výstavnictví: Z fabriky k lyžařům

Krátce po skončení druhé světové války se podruhé narodilo lyžování – tentokrát už jako regulérní průmyslové odvětví. Výrobci vybavení se v novém světě učili...

U Adolfa jí slavní: Adolph’s restaurant, Park City, UT, USA

Jsou vzácné jak drahokam v blátě, přesto jsou: zavedené podniky, kde nezávisle na časech a poměrech mají pořád plno. Jedním z takových je ikonický...

Made in UA

Východní Evropa si dlouhodobě upevňuje svou pozici globálního výrobce lyží. Z posledních ucelených výstupů Evropského statistického úřadu Eurostat (za rok 2016) vyplývá, že státy EU...

Swix Sport Group přejmenována na BRAV

Jedna z nejvýznamnějších dodavatelských společností v oblasti klasických lyžařských sportů, v Norsku sídlící globální Swix Sport Group, prochází proměnou korporátní identity. Nově se bude...

One Way zbankrotoval

Finská společnost One Way Sport Oy, proslulá svými jasně žlutými lyžařskými produkty a sponzorstvím špičkových lyžařů jako Dario Cologna nebo Charlotte Kalla, vyhlásila v...

Jak ovlivňuje změna hodnocení NPS pravděpodobnost návratu zákazníka do horského střediska?

Net Promoter Score je v marketingové branži standardizovaná metodologie vyjadřující míru loajality zákazníků. Ti známkují službu/produkt na stupnici od nejhorší 1 do nejlepší 10. V...